Sadhana 

Sadhana tähendab tegelikult igapäevast spirituaalset praktikat. Aga kundalini jooga kontekstis viitab see enamasti varahommikusele ja natuke tseremoniaalsemale joogapraktikale, mida tehakse grupis koos. Liites kokku oma energiad, muutub sadhana sama palju kordi võimsamaks, kui palju inimesi selles osaleb. Ühine hommikupraktika häälestab su närvisüsteemi ja puhastab alateadvust nii, et saad lülida end oma hinge sagedusele ja suhestuda lõpmatusega iseenda sees. See on kvaliteetaeg iseendaga. Selleks, et saaksid selgineda, täituda ja uueneda.

 

 

 

Miks nii vara?

Parimaks sadhana ajaks peetakse päikesetõusueelset aega (umbes kaks ja pool tundi enne päikesetõusu), sest siis ülejäänud maailm veel magab ja inimesed pole päevatoimetuste saginaga alustanud. See tähendab, et üldine energia on vaiksem ja rahulikum ning sul on lihtsam ja viljakam oma teadvuse ja energiaga tegeleda. See energia, mille sa siis meditatsiooni sisse paned, annab sulle maksimumtulemuse vastu. 

 

Mida teha enne sadhanale tulekut?

1. Mine eelmisel õhtul vara magama nii et oleksid puhanud!

2. Hommikul võta Ishnaani ehk hüppa kiirelt külma duši alt läbi! Loe siit täpsemalt kuidas seda teha.

3. Hoia vaikust. See tähendab, et proovi mitte kellelegi mitte ühtegi sõna enne sadhana lõppu lausuda . Ka mitte "Tere hommikust" joogaruumi sisenedes.

 

Kui tihti sadhanad toimuvad?

Sadhanad toimuvad regulaarselt erinevate õpetajate juhendamisel. Sellelt lehelt leiad nende kohta infot.

Mina viin sadhanaid läbi mõned korrad aastas. Näiteks iga kord peale algajate intensiivkursuse lõppu. Info kõigi minu poolt läbiviidavate sadhanade kohta on alati siinsamas lehel üleval.

 

Jah, aga mis seal siis ikkagi täpsemalt toimub?

Sadhana algab grupi ühtse sageduse loomisega ehk mõned minutid loitsime üheskoos monotoonselt mantrat "Wahe Guru". Siis järgneb kundalini joogide hommikupalvus JapJi. See on gurmukhikeelne püha tekst, mis pärineb sikhismist ja mida kutsutakse ka Hinge Lauluks. Sa võid seda lihtsalt kuulata või siis proovida kaasa lugeda. Puhastav, tervendav, tasakaalustav ja ülendav on see igal juhul. JapJi saad välja printida siit (JapJi Sahib, romanized). Seejärel teeme joogat ehk mõnus käivitav kriya ja peale seda lõdvestus nagu ikka. Siis järgneb meditatsiooniosa, mis hommikusadhana puhul koosneb 7 mantrameditatsioonist (enamasti on minu poolt läbiviidavad sadhanad alati elava muusikaga ehk mõni kitarr või dzembe joogatab ka kaasa). Ja ongi 2,5 tundi möödas hops! Lõpetuseks rüüpame kuuma vürtsiteed, ütleme üksteisele "Tere hommikust!" ja astume päevale puhta meele ja avatud südamega vastu. 

Meditatsiooniosa

mantralehe saad välja

printida siit

  • w-facebook
  • Blogi
  • W-Pinterest
  • White YouTube Icon

Urban Yogini Õnnelaboratoorium / Telliskivi 60, ON-Maja II korrus, Tallinn / Tel: 5538710